likamot

likamot

likamot

likamot

بدنسازی بر ساخت عضلات از طریق وزنه زدن و تغذیه صحیح تمرکز دارد. حتی اگر شما برای تفریح ورزش می کنید و یا نه برای مسابقات بدنسازی می کنید ، بهتر است بدانید که بدن سازی یک سبک زندگی و لایف استایل است و شامل هر زمانی می شود که شما در باشگاه و یا در بیرون از آن می گذرانید. برای اینکه بهترین نتیجه را از ورزشی که انجام می دهید دریافت کنید باید روی رژیم غذایی تان تمرکز نمایید زیرا خوردن غذاهای اشتباه ممکن است به اهداف بدنسازی شما آسیب وارد کند.


بنابراین شما همیشه باید بدانید که از چه خوراکی هایی باید اجتناب کنید و چه خوراکی هایی برای ساخت عضلات تان و کاستن چربی هایتان مناسب است. در این مقاله از هفت گنج با ما باشید تا توضیح دهیم که چه چیزی بخورید و از خوردن چه چیزهایی اجتناب نمایید و همچنین یک منوی هفتگی بصورت مثالی به شما ارائه خواهیم داد.


بدنسازی


مبانی بدنسازی :

بدنسازی با ورزش های کششی، قدرتی و استقامتی و غیره متفاوت است زیرا بر ظاهر فیزیکی تمرکز دارد و قدرت فیزیکی در آن چندان مهم نیست.


بدین ترتیب بدنسازان خواهان حفظ یک بدن متعادل بدون چربی و عضلانی هستند. بدنسازی شامل فاز فشرده ( دوره حجم ) و فاز برش ( دوره کات ) می شود. در طول فاز فشرده ( دوره حجم ) که ممکن است ماه ها تا سال ها ادامه داشته باشد، بدنسازان یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و پروتئین را رعایت می کنند تا وزن بالایی به دست آورند با این هدف که عضله سازی را به حداکثر برسانند. مرحله برش ( دوره کات ) باعث کاهش چربی می شود درحالیکه توده های عضلانی را که در طول دوره فشرده ( دوره حجم ) رشد کرده اند حفظ می کند. این امر از طریق تغییراتی خاص در رژیم غذایی و ورزش طی یک دوره 12 تا 26 هفته ای به دست می آید.

منبع:ganj

  • likamot likamot

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی